Re: Op zoek naar onderdelen

Jos Kox wrote:

> Hallo Heren ligfietsers
>
> Aangezien ondergetekende zelf een ligfiets wil bouwen, hierover al jaren
> piekert en nu daad bij woord wil voegen wil ik graag van jullie
> weten waar eventueel volgdende onderdelen verkrijgbaar zijn;
>
> 1)Vork voor 18" wiel en bij voorkeur geschikt voor trommelrem met een
> balhoofdbuis van circa 10 cm. Hoogte in bovenste balhoofdlager in
> gemonteerde situatie circa 60 cm.

Ik heb zelf een vorkvork gemaakt voor m'n 406 mm wieltje met trommelrem. dwz: bestaande
vork versmalt en ingekort en weer inelkaar gelast. Zeer mooi resultaat en keurig op
maat. Kosten: f 10,- voor 't vorkje.

> Ik weet dat die voorvork tgv de korte wielbasis (~ 100 cm) bij noodstops
> behoorlijk op zijn donder krijgt temeer omdat mijn lichaamsgewicht zich
> rond de 95 kg(bij 1.96) beweegt. Ik hoop dat een vork van een vouwfiets of
> ligfiets voor dit doeleind voldoet.

Zie de adressenlijst op:

http://home.pi.net/~dsiepman/home.html

de onmisbare homepage voor de zelfbouwer.

Flevobike, Optima, Ace doen veel voor zelfbouwers. Ik doe veel met framematerialen.

> 2)Grote kettingwielen van circa 70 tands of meer.
> Met groeten van Jos die al bezig is een MIG-lasapparaat te kopen.

Kijk, dan kun je best zelf je voorvorkje maken.