Re: Op zoek naar een fiets

Rik van den Bergh wrote:

>  Hallo ligfietsers

> Veruit de meeste kilometers worden op lange vakantie tochten gemaakt.
> Omdat ik vaak in afgelegen gebieden kom moet er ook veel bagage mee.
> Op mij huidige fiets, een Snel Cruiser, is dat geen probleem, die
> blijft ook met meer dan 40Kg bagage strak sturen op zeer slechte
> gravelwegen. Bij challenge hoorde ik dat een ligfiets voor het maken
> van 'extreme' tochten minder geschikt zou zijn. Dat was wel een domper
> op de vreugde !
>
> Misschien wil ik wel iets dat helemaal niet kan maar ik dacht aan het
> [...]

Tikje bevooroordeeld maar dan toch maar,

Bij Optima maken wij de Condor een ligfiets met 2 26" ATB wielen waar
iedere ATB band van 23 tot 65mm omheenpast, en desgewenst ook voor
geveerd. Zelf ben ik op deze fiets met een maat van mij door Australie
getrokken en onze ca. 40 kg baggaqe bestond voor een groot deel uit
water. De zithoogte van deze fiets is echter wel iets hoger nl 67 cm. De
fiets is te krijgen met boven of onderstuur en verschillende dragers.
Klanten van ons fietsten er reeds mee door Afrika, Venezuela, Noorwegen,
VS, de binnenlanden van Spanje en andere verre streken.
groetjes Edoardo
Optima Cycles