accu

Gisteren gekocht:

een droge loodaccu, 12 volt en 3 ampere, compleet met lader voor rond de vijftig gulden.
Gewicht van de accu: 1,2 kilogram, gewicht van de lader: 210 gram.

Nu wil ik er een 5 Watt halogeenlampje op aansluiten. Probleem is echter dat ik er tot
op heden niet in geslaagd ben een compacte straler te vinden. Een gewone
fiets-halogeenstraler (bv. AXA) is niks, die smelt te snel. Bovendien past het wat
grotere halo-lampje er niet echt lekker in. Dus: wie o wie kent een compacte koplamp,
met een goed gerichte bundel waar een halogeenlampje (geen schroeflampje, maar een
lampje op twee pootje die je er gewoon insteekt) inkan dat nogal heet wordt.

Als ik het voor elkaar krijg, dan heb ik een behoorlijk volwassen koplamp en vele
uurtjes dynamoloos licht (als 't goed is zo'n 8 uur licht bij gebruik van een 5 Watt's
lampje). Laadtijd van de accu: 10 - 12 uur.

De hele zwik heb ik gekocht bij een winkel in elektronicaonderdelen.

Nou nog 'n lamp.

Danny