Re: op zoek naar een fiets

Matthijs de Vries wrote:

-knip-
> Waar uiteindelijk mijn voorkeur
> naar uit zou gaan is een M5-frame met Condor-vering (M5 maakt ligfietsen
> het liefst met zo stug mogelijke vering, voor zo weinig mogelijk engerie-
> en dus snelheidsverlies).

Nou, de Blue Glide is er ook met een hydraulisch/pneumatisch veersysteem en die veert
erg lekker. De Street Legal heb ik een hele tijd bereden en heb ik pas weggedaan (snik)
toen ik op mijn eigen fietsen ging rondrijden. Die stugge vering heb ik altijd
uitmuntend gevonden. Daar het hier gaat om trekrubbers en niet de bekende Flevorubbers,
is waarschijnlijk het gebruik van een hydraulisch veerelement niet uitvoerbaar. Wel is
er aardig te rommelen met minder stugge rubbers, waardoor de veerweg wat groter wordt.
Stuur anders eens een Email naar: sli at euronet.nl   Dit is het Emailadres van de firma
Speedliner, die nu beide typen in produktie heeft. Zij kunnen je ongetwijfeld alle
opties voorleggen.

> Toch schijnt men voor de meeste lange fietsvakanties een M5 gekozen te
> hebben: ze zijn licht, degelijk en snel. M5 eigenaren schijnen erg tevreden
> en 'merkvast' te zijn. Misschien dat iemand anders eens kan uitleggen,
> waarom men uiteindelijk altijd op een M5 uitkomt.

Ze zijn gewoon goed, ze zijn mooi en er straalt enige status van af. 'Kijk mij eens met
mijn M5'. Er er is gewoon erg veel mee rondgereden en getest, zoals die figuur die
zoveel tienduizend kilometer heeft gereden op 'n M5 onder de meest extreme
omstandigheden, dwars door Australie enzo. Geen slechte reclame voor M5, dacht ik zo.

Verder het enige frame van chroommolybdeen.

De homepage van Speedliner M5 had je al bezocht, neem ik aan
(http://www.dino.nl/speedliner/info.html)

Groeten,

Danny Siepman.