Even voorstellen

Goeiedag allen,

Ik ben op deze lijst aangesloten, maar ik weet niet wat het
protocol precies is. Laat ik me maar even voorstellen, is wel zo
netjes, denk ik.

Ik ben Siem Weel, 34 jaar, werkzaam als projectleider bij Tauber
Architecten (Tauber is eveneens een (tamelijk bekende?) ontwerper
van alternatieve fietsen) en sinds afgelopen maandag bezitter van een
Flevobike Amigo.

Aangezien ik altijd eerst ga kopen en me dan pas vediepen in de
materie, stuitte ik op deze discussielijst. Na aankoop van het een of
ander wordt ik namelijk bijna altijd overvallen door een gevoel van
twijfel. Heb ik nou wel het goede gekocht? Misschien zijn er wel meer
mensen die daar last van hebben ;-)

In ieder geval, mijn Amigo bevalt goed! Hoewel ik (nu al) wel over
een paar aanpassingen zit te denken. Het tandwiel aan de trapas is
wat klein, waardoor ik eigenlijk maar een klein deel van de
versnellingen gebruik. Is simpel op te lossen.

Ik ben nogal klein van stuk (naar huidige maatstaven gerekend),
namelijk 1.73. En korte beentjes. Met als resultaat dat de stoel een
centimeter of zeven naar voren geschoven moest worden, anders kon ik
niet bij de trappers. Maar daarmee schuif je naar mijn idee ook het
zwaartepunt naar voren, waardoor ik denk dat de fiets minder stabiel
wordt? Waar ik aan denk is om een stuk van de aluminium koker af te
zagen, zodat de trappers meer naar achterten komen en dus ook de
stoel weer meer naar achteren geplaatst kan worden. Is ook het stuur
beter te hanteren, lijkt me.

Iemand daar ervaringen mee en/of ideen over?

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl