Re: Even voorstellen

Siem Weel" <sweel at pop3.worldonline.nl> schreef:
> Ik ben nogal klein van stuk (naar huidige maatstaven gerekend),
> namelijk 1.73. En korte beentjes. Met als resultaat dat de stoel een
> centimeter of zeven naar voren geschoven moest worden, anders kon ik
> niet bij de trappers. Maar daarmee schuif je naar mijn idee ook het
> zwaartepunt naar voren, waardoor ik denk dat de fiets minder stabiel
> wordt? Waar ik aan denk is om een stuk van de aluminium koker af te
> zagen, zodat de trappers meer naar achterten komen en dus ook de
> stoel weer meer naar achteren geplaatst kan worden. Is ook het stuur
> beter te hanteren, lijkt me.

Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Bij mijn Amigo ('oude' model met
aluminum stoeltje) is het juist zo dat als het zwaartepunt te ver
naar achteren komt (bijv door zware bagage op de bagegedrager achter
het stoeltje - ja, ik weet dat die beter _onder_ het stoeltje kan)
de fiets een stuk moeilijker ('zweverig') te besturen wordt;
naar je gevoel komt het voorwiel dan bijna van de grond.
Verder is het juist bij de Amigo zo dat je zo ongeveer alles aan
het frame kan verschuiven (ook voorwiel ophanging - inclusief stuur -
en achterwiel ophanging), dus daar zou je ook nog wat mee kunnen
experimenteren voor je de zaag pakt.
Ik ben zelf ca. 1.70 lang, en voor mij is de fiets prima 'fietsbaar'.

Axel - die altijd voorzichtig is met onomkeerbare veranderingen...
--
 <Axel.Belinfante at cs.utwente.nl>   <URL:http://www.cs.utwente.nl/~belinfan/>
  University of Twente, Dept. of C.S., Tele-Informatics & Open Systems Group