natte rug

*** Resending note of 22/07/97 10:30
Paul Kunkeler schreef:
>Is de oplossing voor de natte rug op ligfietsen misschien een
>stoeltje met een luchtinlaatopening onder je achterwerk, waarbij
>vervolgens de lucht stroom langs je rug wordt geleid? Dus tussen

Op mijn Flevo Bike stoeltje heb ik van hard schuimrubber (het spul
waarin harde schijven verpakt worden een omgekeerd vissegraad patroon
aangebracht. Omgekeerd: waar het vlees van de vis zit zit het schuim
rubber, de graad is lucht. De kop van de vis beneden, de staart boven.
Ik hoop dat ik zo het patroon duidelijk genoeg beschreven heb.

Dit scheelt iets in vergelijking met een massief gevuldstoeltje. Hier
heb ik nu een badstof doekje zitten. Dit wordt wel nat maar het voelt
minder koud aan als je met een natte rug weer terug op het stoeljegaat
zitten.

Toni "Fiets in de regen, dat blijft je rug relatief droog" Cornelissen