Re: Vraag over M5 Street Legal en Magura remmen

proef ritjes waren fantastisch. Max 40 KM pu en gemiddeld rond de 30 km/u.

Er zit niet voldoende olie in of hij is lek.

handleiding voor te vinden? Of kan iemand met ervaring mij hier iets van
vertellen.

Niet genoeg olie, of niet goed afgesteld ?
Afstellen doe je met een klein inbusbouje direct onder/aan de binnenkant van de
remhendel.
Er zijn onderhouds setjes voor magura's te koop, waar wat olie, en een speciale
injectiespuit in zit. Dit is een 50 ml (dacht ik) spuit met een rubber ringetje
op de neus. Zou je misschien zelf kunnen fabrieken met een stukje ventielslang.
Hydraulische van Citroen heeft de zelfde eigenschappen als magura olie, en is
een stuk goedkoper (ca. 25 gulden/liter, daar doe je heel lang mee)
Afvullen doe je door het overgebleven plugje op de rem te verwijderen,
injectiespuit erop, plugje op de remhendel iets los, en dan drukken.
Bakje/blikje onder de hendel hangen om de olie op te vangen, als je het mooi
wil doen een los plugje met een stukje slang in de plaats van het remhendel
plugje monteren, kun je de olie met minder morsen weer opvangen.
Hydro olie is niet vriendelijk voor de meeste lakken en handen, schoon mee
werken dus.

Groet, Gijs