Re: Versnellingen op Dragon

Rik van den Bergh wrote:

>         Hallo
>
> Ik ben gisteren even bij jullie langs geweest om te kijken naar een
> ligfiets. Ik twijfel nog tussen een Condor en een Dragon. Dit
> voornamelijk gezien mijn beperkte lengte.
> Op dit moment gaat mijn voorkeur naar de Sachs Neos 24V in combinatie
> met een micro drive triple voorblad.
> Kunnen jullie mij vertellen hoe de 8 speed opgebouwd is ? Daarbij
> zijn vooral de tussen liggende kransjes van belang.
> Ik heb helaas zwakke knieŽn en daarom is het voor mij belangrijk om
> altijd een vrij hoog trap ritme te handhaven. Ik ga er nu van uit dat
> [...]
Hallo

Bij een beperkte lengte is het wellicht inderdaad beter voor de Dragon
te kiezen. De Micro drive is inderdaad 42/32/22, maar standaard zit er
op de NEOS 52/42/32 De 8 speed cassettes kunnen zo opgebouwd worden
zoals jij dat wil, als je echter niets vermeld zetten wij er een 12-28
op.

Groetjes Edoardo
Optima Cycles