Re: Achterwiel besturing

Ha Henk

Op 31 Jul 97, 21:47 uur, schreef Henk Smits over Achterwiel
besturing:

> Heeft er iemand ervaring met een ligfiets waarbij de besturing door
> het achterwiel plaats vindt in plaats van op het voorwiel. Dit in

Geen praktijkervaring, maar wel literatuur-ervaring. Het gaat niet.
Tientallen uitvinders hebben het geprobeert met fietsen en motoren,
maar het lukt simpelweg niet. De theorie van het 'waarom niet'
is ook nog beschreven, maar dat weet ik niet precies meer.
Volgens mij kwam het erop neer dat je simpelweg geen evenwicht
kunt vinden. Tenzij je natuurlijk een driewieler gaat maken.

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl