Re: Achterwiel besturing

Henk Smits wrote:

> Hallo
>
> Heeft er iemand ervaring met een ligfiets waarbij de besturing door
> het achterwiel plaats vindt in plaats van op het voorwiel.
> Dit in verband met het ontwerpen van een zelfbouw.
>
> Bij voorbaat dank
>
> P.S.  Als is welkom Zowel ervaringen als suggesties.

Hoewel er nooit veel mee is gedaan, zijn er toch wel wat succesvolle initiatieven
geweest met achterwielbesturing. Een heel leuk voorbeeld is te vinden in het geweldige
tijdschrift 'Bike Culture' en ooit heeft er een artikel over gestaan in HPV-nieuws.
(Wie o wie weet in welke exemplaren? Ik heb die bladen hier niet liggen.)

In Bike Culture staat een verslag met foto van een achterwielbestuurde fiets die ook
echt gebruikt werd en wordt. Het artikel in HPV-nieuws gaat vooral over niet echt
geslaagde pogingen. Ik kan me herinneren dat de bouwer de fakkel wilde doorgeven aan
iemand die nog moed had om iets te gaan doen met achterwielbesturing.
O ja, als je Bike Culture niet hebt, dan kan ik je wel een kopietje opsturen, tzt.