RE: fietskar (verhuur)

>Een collega van mij is driftig op zoek naar een fietskar om een lekker
>tochtje te maken met zijn zoontje (ruim een half jaar). Het aanbod is echter
>groot en de prijs is aan de hoge kant dus wil hij niet over een nacht ijs
>gaan voor hij er een aanschaft. Hij wil binnenkort al wel een stukje gaan
>fietsen en is benieuwd of deze karren ook te huur zijn in de omgeving van
>Haarlem. Weet iemand een fietskarverhuurder??? En heeft iemand een fietskar
>waar hij/zij heel erg tevreden of ontevreden over is???
>Ik hoor het graag...
>
>Bij voorbaat dank, en vriendelijke groeten

> [...]
Geachte mede Ligfietsers,

Het is mij niet geheel duidelijk of de wens is om deze kar achter een ligfiets te
hangen of achter een gewone fiets. Echter ik heb goede ervaringen met een
Burley Roo, dit is een kar geschikt voor 1 of 2 kinderen volledig waterdicht af te
sluiten en erg stabiel. Nadeel is wel dat de kar zich gedraagt als remparachute
en ook het gewicht en de twee extra wielen voel je goed.
We hebben deze kar gekocht zodra onze tweeling goed kon zitten en hem nu
reeds 3 1/2 jaar met plezier gebruikt. Ze zijn nu 4 en drie maanden en kunnen
er nog steeds met zijn tweeen in (zijn wel klein voor hun leeftijd).
De kar is voorzien van een duwstang en voorwiel, dus ook los te gebruiken.
Nieuwprijs was destijds bijna 1400,- .

Bevestiging gebeurd naast het achterwiel van de (zit)fiets in de driehoek tussen
het achterframe, past op iedere standaard fiets (in 30 seconden gemonteerd).
Bevestigen aan mijn flevo-racer geeft problemen aangezien deze geen ronde
framebuizen kent en geen omhoog gaande stang bij de achteras. Mocht je dit
willen dan denk ik dat het wel mogelijk is om met enige aanpassing de kar
achter een ligfiets te hangen.

Verder heb ik op mijn vakantie een stel gezien met fietsen van Sinner, deze
hadden acher hun fiets een tweede fiets gehangen zonder voorwiel en daarop
twee kinder zitjes geplaatst. Dit waren wel driewielers en de aanhanger was
een bijna volledige fiets (dus ook net zo duur).
Het geheel zag er erg goed en solide uit, het was voor hun mogelijk om met
twee niet fietsende kinderen toch een kampeer/fiets vakantie te houden en
alles zelf te vervoeren.

Veel succes met je speurtocht,
Ruud Snoek
ruudsnoek at achilles.nl