Re: Even voorstellen

Hallo Rob,

     From: "Reijers Rob" <Rob.Reijers at arnhem.akzonobel.nl>
     Date: Mon, 21 Jul 1997 12:24:34 +0200

Mja, zelfde verhaal als in het bericht aan Alex Bellinfante.

> Welkom op de lijst en gefeliciteerd met je Flevo Amigo. Heb je deze
> fiets overigens nieuw gekocht of tweedehands. Ik rij zelf ook op een
> Amigo en heb deze 1 jaar geleden bij flevobike in Dronten gekocht.
> Ik ben zelf 1.99 meter lang en de fiets die voor mij klaar stond
> bleek dus toch te klein. Ter plekke werd er toen een nieuwe fiets
> voor mij opgebouwd waarbij de aluminium balk op maat werd gezaagd.

Ik heb hem nieuw gekocht, en idd, ze wilde graag weten hoe lang ik
was. Dus de lengte van de koker is ongetwijfeld op mijn lengte
afgesteld. Nog korter en je kan met je hielen het voorwiel raken.

> nieuwe model. Ik ben zelf erg tevreden over de Amigo. Het sterkste
> punt vindt ik het grote comfort en de (in mijn ogen) mooie
> vormgeving (lijkt een beetje op de nog niet verkrijgbare

Ja! Dat is precies wat ik ook vond! Ik heb inmiddels mijn homepage
aan mijn fiets besteed (URL staat onderaan) en daarin omschrijf ik
exact hetzelfde...

> Greenmachine).

Ja, die Greenmachine spreekt mij zeer aan. Ik heb Flevobike gevraagd
of dat ding ooit nog op de markt komt. En dat komt ie, maar hij moet
nog doorontwikkeld worden.

> zelf zegt   vindt ik ook het voortandwiel wat te klein. Ik heb de
> versnellingen dan ook
> vrijwel altijd in de hoogste regionen staan en moet dit blad nog een

Ik heb dat ook aan de jongens van Flevobike gevraagd. De reden die
zei opvoeren is dat je op een ligfiets met een hoger beentempo moet
trappen. Het advies was om de tweede versnelling (neutraal) van de
naaf te gebruiken en dan te schakelen met de derailleur. Ga je lekker
voor de wind, dan kan je doorschakelen naar de derde versnelling van
de naaf en bij wegrijden gebruik je de eerste versnelling.

Dat werkt idd goed, hoewel ik dat nog niet echt lekker heb kunnen
testen, want de pijn in mijn been en knie is te erg om lekker een
eind te gaan rijden :-(

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl