Re: Even voorstellen

Hallo Alex,

   <Axel.Belinfante at cs.utwente.nl>

Ik was toevallig even in het online archief aan het snuffelen toen ik
dit antwoord tegenkwam. Mijn eerste aanmelding op deze
discussielijst is misgegaan, want deze heb ik nooit per email
ontvangen.

> [...]
> centimeter of zeven naar voren geschoven moest worden, anders kon ik
> niet bij de trappers. Maar daarmee schuif je naar mijn idee ook het
> zwaartepunt naar voren, waardoor ik denk dat de fiets minder stabiel

> Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Bij mijn Amigo ('oude' model met
> aluminum stoeltje) is het juist zo dat als het zwaartepunt te ver
> naar achteren komt (bijv door zware bagage op de bagegedrager achter
> het stoeltje - ja, ik weet dat die beter _onder_ het stoeltje kan)
> de fiets een stuk moeilijker ('zweverig') te besturen wordt; naar je

Aha, ja, ik heb inmiddels met Flevobike gesproken. Ik zou eventueel
een stukje van de koker kunnen afzagen, maar, zo waarschuwde ze me,
hoe meer je het trapstel naar achteren schuift, hoe groter de kans is
dat je bij het nemen van een bocht met je hielen het voorwiel raakt.
Daar had ik niet bij stilgestaan.

> bij de Amigo zo dat je zo ongeveer alles aan het frame kan
> verschuiven (ook voorwiel ophanging - inclusief stuur - en

Klopt, ik heb de hele voorbrug al een paar centimeter naar voren
geschoven. Verder kan niet, want dan zijn de kabels van remmen en
versnelling te kort.

> experimenteren voor je de zaag pakt. Ik ben zelf ca. 1.70 lang, en
> voor mij is de fiets prima 'fietsbaar'.

Ik ben inmiddels een paar weken verder en idd, het gaat al een stuk
makkelijker. Het slingeren is nog maar minimaal, het (krappe) bochten
nemen gaat me ook steeds beter af, dus ik denk dat ik maar niet aan
het ding ga prutsen.

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl