Rug-aan-rug-tandem

Marcel Wijkstra wrote:

[knip ander onderwerp: achterwielbesturing]

> Marcel (die als proef voor zijn nog te bouwen rugaanrugtandem
>         eerst op een gewone fiets de ketting zal kruisen om te zien
>         hoe het is om achteruit te trappen).

Waarom zou je achteruit trappen?
De rug-aan-rugs die ik tot nu toe gezien heb waren allen zodanig
opgebouwd dat de achterste (stoker?) gewoon 'vooruit' kon trappen.
Het lijkt mij ook (maar wie ben ik), dat je achteruitrappend minder
kracht kan overbrengen op de pedalen.

groeten,

bart
NVHPV: http://huizen.dds.nl/~bart7