Re: vraagje ondersturen

Maarten Draijer wrote:

> hoi
> Ik heb dus een M5 (nog steeds) met een onderstuur (jeweetwel, zo'n normaal
> fietsstuur dat is gekanteld). Ik zit er over te denken om er een ATB-stuur op
> te
> zetten. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Hoi, hier mijn eerste mail naar deze lijst.

Ik heb pas de Speedliner Street Legal gekocht, een 'goedkope' versie van de M5.
Daar zit ook een gewoon stuur op, dat met de uiteinden omhoog stak. Mijn insziens
zeer onhandig omdat je benen opgesloten zitten, en je ze dus niet ver genoeg naar
opzij kunt plaatsen bij het stilstaan ed.
Ik heb direct wat geexperimenteerd met de positionering van dat stuur.
Uiteindelijk tot een bevredigende oplossing gekomen door het stuur 'ondersteboven'
met de uiteinden naar achteren gericht te monteren. De maximale stuuruitslag
werd hierdoor vergroot, de afstand tot de handvaten verkleind (was een beetje
te veel), de grip-shift schakelaars zijn nu te gebruiken hoe ze bedoeld zijn,
en je hebt zo veel meer ruimte om je benen uit te slaan.
Kortom alleen maar voordelen...
Als bovenstaande uitleg te onduidelijk is, vraag gerust door.
de groeten,
erwin,  http://www.xs4all.nl/~notnot