Re: Rug-aan-rug-tandem

Marcel Wijkstra wrote:

Ah, Marcel is weer terug.

-knip-

> Mee eens. Maar dat zijn - voor zover het met standaard onderdelen voor
> elkaar is gekregen - geen perfecte oplossingen.
> Het meest voor de hand liggend lijkt mij momenteel een kruisende
> ketting (daarvoor heb ik bovenstaand expertiment dus ook nodig),
> maar dan heb je dus wel een rechter trapper onder je linker voet
> zitten (en die draait, als het goed is, op den duur los (*)).

Een kruisende ketting is al eerder gedaan op een rug-aan-rug en met succes. De
niet-belaste ketting werd hierbij iets zijwaarts getrokken, zodat alles soepeltjes liep.
Dat probleem met losdraaiende trappers is op te lossen door de trappers vast te
lassen of door eenvoudig een trapstel voor 'n tandem aan te schaffen. Wel wat duurder
natuurlijk.

> #Het lijkt mij ook (maar wie ben ik), dat je achteruitrappend minder
> #kracht kan overbrengen op de pedalen.
>
> Dat schijnt wel zo te zijn, ja. Maar wellicht heeft dat ook iets
> met training dan wel gewinning te maken? Immers, de eerste keer dat
> jij op een ligfiets stapte werd je ook voorbijgesnord door elke
> bukfietser, neem ik aan.

Ja maar, als je je gaat wennen aan achteruittrappen en vervolgens weer een stukje op je
gewone ligfiets gaat tuffen?

Groeten,

Danny Siepman.