Re: vraagje accu

> Ik ben op zoek naar een accu die via het net is op te laden.
> Eisen:
> - - moet enkele uren (3-4) werken
> - - heb een 6V/3W lampje van voren
> - - van achter is te verwaarlozen
> - - liefst niet te groot
> - - zou leuk zijn als het in een bidon past. zoniet, dan niet
> - - betrouwbaar
> - - redelijke prijs

6V/3W => 0,5 Ampere
4 uur * 0,5A Ampere => 2 Ah (Ampere-uur)
Wat je nodig hebt is dus een accu van 6Volt en minimaal 2 Ah.
Kijk eens in modelbouw zaken waar ze van die radiobestuurde autootjes
verkopen. Daar hebben ze accus in allerlei maten en de apparaten om ze
op te laden. Loodaccus hebben de hoogste capaciteit bij een bepaald
volume, maar zijn wel vrij zwaar.

> groetjes
> maarten

groeten & succes,