Re: traptempo (ReRe)

Ha Ludger

Op 12 Aug 97, 8:54 uur, schreef Ludger Offerhaus over traptempo
(ReRe):

> Veel bukfietsers snappen nog steeds niet dat voor hun een hoog
> traptempo ook beter zou zijn (Niets persoonlijks, Siem). Vraag maar

Neehoor, geeft nix. Fietsen is eigenlijk iets waar niemand bij
nadenkt. Totdat je op een andere manier gaat fietsen, bijvoorbeeld
als wielrenner of op een ander model fiets.

> (Voordeel van 'sneltrappen' (in mijn ervaring) is ook dat als je uit
> training bent je tenminste nog een beetje de pedalen rond krijgt,
> dat gaat niet als je altijd langzaam trappende krachtfietser was :-)

Klopt als een bus. Tot mijn 22-ste ging ik overal op de fiets
naartoe, ongeacht hoever het was. Maar toen ik een auto kreeg, was
het gedaan met het fietsen. Begin dit jaar weer begonnen, maar dat
was in het begin een ramp. Om vooruit te komen, moest ik de laagste
versnelling kiezen, maarja, dan moest ik wel heel snel trappen en
kwam niet echt lekker vooruit. Maar hogere versnelling was niet rond
te krijgen. Dat gaat nu weer een stuk beter, maar viel in het begin
vies tegen...

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl