RE:re tandem banden enzo

Ja zo zit het inelkaar en ik heb dan ook geen last van het inelkaar trekken van de
vering en/of het trekken van de vering aan de ketting. Wordt jou tandem voorzien van
vering? Voor de fiets wel beter maar wanneer snelheid belangrijker is zou ik het
niet doen.
>Wat voor versnelling zit er nu op? I.h.b.: wat is het kleinste en het grootste
>verzet?

Oeps, hier verdiep ik me doorgaans pas in als er iets aan vervanging toe is. Als jij
weet wat de overbrenging van de Sachs 3x7 naaf is dan zal ik vanavond eens tandjes
gaan tellen.
>Nog een vraagje: waarom zit Arnoud voorop en Marlies achterop?
>Bij een rechtoptandem is het evident dat de captain de sterkste, maar
>vooral de zwaarste moet zijn. Op een ligtandem, waarbij er nauwelijks sprake
>is van wiebelende bovenlichamen, zou het mijn voorkeur zijn om de langste
>achterop te zetten, zodat deze nog enig uitzicht naar voren
>kan genieten (of is Marlies toevallig groter dan Arnoud?).
Marlies is iets kleiner dan Arnoud en heeft dus inderdaad achterop een beperkt
uitzicht. Op vakantie heeft zij zo'n 30% van de afstand als Machinist gefungeerd,
normaal is dat meer richting de 50% maar zij had als stoker minder moeite met
klimmen, dit waarschijnlijk door haar iets kortere benen in combinatie met de iets
langere trapafstand op de voorpositie. Ja dit is inderdaad verstelbaar bij de amigo
om jou volgende vraag meteen maar voor te zijn, echter wij hebben hier voor gekozen
omdat het sturen van de tandem concentratie vereist en je er tegelijkertijd voor
moet waken dat je niet te verkrampt gaat rijden, ontspannen is dus het motto voorop
en daar ben ik beter in.

Op de volgende voor mij belangrijke vraag heeft nog niemand gereageerd:
Heeft er iemand suggesties voor een voor de tandem geschikte 26" (559) achterband?
Ik zoek er dus eentje die net zo fijn rijd als de Vredestein MonteCarlo (1.35") maar
dan met de betrouwbaarheid van de Specialized FatBoy (1.25").