Re: Lange wielbasis ligfietsen

Ha Siem!

De SWB is waarschijnlijk begonnen als gewone fiets waar op vreemde plaatsen
trapas en een zitje op gelast werden, of twee frames die uit elkaar gezaagd
en in elkaar gelast samen een ligfiets waren (Het gerucht wil dat Wim van
Wijnen ooit door de politie van de weg werd gehaald op zo'n gevaarte...
maar hij ging gelukkig door met het bedenken van fietsen, anders hadden we
nu geen knikframe (flevobesturing) gehad). En dat is heel wat anders dan
een net gemaakte Peer Gynt (de klassieke LWB). Maar dat is ook heel wat
anders dan een Challenge Jester of Baron lage racer of M5 Carbon racer of
welke nette productieSWB (ongeacht hoogte) op de NL-markt dan ook..... Er
zijn ook twijfels geweest of een lichaam laag tussen de wielen (lage racer)
wel een stabiele fietsgeometrie vormt, die twijfels zijn pas opzijgezet na
(geslaagde) uitprobeersels..
Ik ken overigens de verbazing van mensen (Fransen) die zoiets (Hurri)
helemaal niet kennen, of mensen (Duitsers) die bewonderend kijken, zeker
als ik vertel dat dit mooie fietsje gewoon in de handel is en in serie
geproduceerd wordt.

Tot zo ver
groets Ludger

KNIP
>Mja, ik heb nog een hele zooi ligfiets sites in de US bekeken, en
>al lezende krijg ik de indruk dat SWB's niet als echte ligfietsen
>worden gezien, maar meer als compromis tussen een gewone en een echte
>ligfiets. En dat daarom de SWB's een beetje met een scheef oog
>bekeken worden?

KNIP

Ludger Offerhaus, Berlijn
Ik definieer mooi als het besef dat er structuur is, zolang je de wetten
niet kent
	(L.Vroman)