Re: Merk A vs merk B

Soms ook F tegen A, maar vaak ervaring. Ik had problemen met het syndroom
van Vredestein (citaat Brouwer, die term houden we erin :-) en navraag bij
Challenge (Paul Voerman dus) leerde dat ik niet de enige was. En iemand als
Paul ziet veel banden langskomen. Voor Shimano-Campa geldt net zoiets:
veelfietsers (mensen die veel fietsen) zeggen mij dat Shimano eigenlijk
goed schakelende maar snel slijtende troep levert (O ja: Nooit Shimano
ketting nemen, Sachs/Sedis is beter, want gaat langer mee!), terwijl Campa
niet noemenswaardig slechter (?) schakelt en wel noemenswaardig langer
meegaat (en mooier is ;-). Dat soort dingen is vaak wel ervaring.
Dat ik zelf meer weet en enthousiaster ben over Challenge komt door mijn
ervaringen (over andere merken weet ik ook domweg minder), maar ik beweer
ook al niet eens meer onbevooroordeeld te zijn. En een beetje meer mag je
natuurlijk wel van je eigen fietsen houden....

Groeten
Ludger.

PS En ik erger mij meer over een geknalde band-na-1400 km, dan dat ik
geniet van een goed 5000 tot 10000 km band en over die ergernis vertel ik
ook eerder en meer, dus dat hoor je en onthoud je.

>Zo surfend over internet en lezend in newsgroups kom ik af en toe
>fenomenen tegen waar ik niet zoveel raad mee weet. Zo is er
>bijvoorbeeld een campagne van Campagnolo tegen Shimano. Ook over
>Vredestein fietsbanden lees je niet veel goeds. Zijn dit soort
>geschillen gebaseert op feiten, of hebben ze louter een "Ajax <>
>Feyenoord" gehalte?
>
>Groeten,
>Siem

>Email: sweel at worldonline.nl
>Home: http://www.worldonline.nl/~sweel/
Ludger Offerhaus, Berlijn
Ik definieer mooi als het besef dat er structuur is, zolang je de wetten
niet kent
	(L.Vroman)