Rijgedrag? / Re: Vakantie-ervaringen FlevoRacer

Erno Schreef:
KNIP
>Het afdalen op de fiets is een magnifieke ervaring. Je voelt je veel
>veiliger met je hoofd naar achteren, je bent aerodynamischer en je zit
>comfortabel, ook bij 62 kilometer per uur (harder ben ik niet gegaan).
KNIP

Vraagje: Hoe stabiel rijdt de fiets bij 62 km/h? Ik ken berichten van
flevobikes (met elastomeer voor-en achtervering, dat kan wat uitmaken) die
begonnen te shimmie-en (dat wil zeggen dat het frame of de fiets begint te
slingeren, geen lekker gevoel bij 60+) bij dat soort snelheden. En ook mijn
Flevobike had er een beetje last van, maar dat was een slappe (niet-stijve)
zelfbouw, dus dat telt waarschijnlijk niet.

Groeten Ludger

Ludger Offerhaus, Berlijn
Ik definieer mooi als het besef dat er structuur is, zolang je de wetten
niet kent
	(L.Vroman)