Re: Rijgedrag FlevoRacer

> Vraagje: Hoe stabiel rijdt de fiets bij 62 km/h? Ik ken berichten
> van flevobikes (met elastomeer voor-en achtervering, dat kan wat
> uitmaken) die begonnen te shimmie-en (dat wil zeggen dat het frame
> of de fiets begint te slingeren, geen lekker gevoel bij 60+) bij dat
> soort snelheden. En ook mijn Flevobike had er een beetje last van,
> maar dat was een slappe (niet-stijve) zelfbouw, dus dat telt
> waarschijnlijk niet.

In vergelijk met de FlevoBike van Ludger (bedankt voor het uitlenen
en de onderwijs in flevobiken!) lijkt me de onvoorgeveerde FlevoRacer
toch duidelijk stabiler te zijn.

Mijn maximum snelheid op de Racer was 61 km/h tot nu toe, op het
vlakke, met windkracht 6 van achter. Toen had ik alleen maar een
lichte tas op de drager zitten en het voelde heelemaal prettig aan!

Groetjes,
Mark.

         __     O               __O               Mark Maier