Re: vraagje accu

Ik laad hem op met een adaptortje van 6 Volt, wel even opletten dat de
laadstroom niet groter wordt dan +/- 1 Ampere.

>Ik wil voor mij Flevobike Amigo ook verlichting hebben. Die is er
>wel, maar daarbij wordt het voorlicht door een dynamo gevoed. En dat
>wil ik niet. Oplaadbare voorlampen zoals je die bijvoorbeeld bij
>Halfords koop zijn volgens de consumentenbond niet goed. Met zo'n
>accu is dat volgens mij wel op te lossen, want daarmee moet je toch
>behoorlijk wat licht kunnen maken. Dus wat voor lampen gebruik je
>daarbij?
>
>Groeten,
>Siem

Ik heb een fiets-halogeenlamp, 6V 2,4W. Je kan ook een gewone fietslamp
gebruiken maar dan heb je aanzienlijk minder licht. Een derde mogelijkheid
is het gebruiken van super heldere LED's (niet te verwarren met die groene
knipperledjes die je wel eens voorbij ziet knipperen) deze geven enorm veel
licht, kunnen bijna niet kapot en gebruiken maar heel weinig stroom.
Groeten,
	Marcel.