Re: Lowrider

> From:          "Siem Weel" <sweel at pop3.worldonline.nl>
> To:            nlhpv at ford.il.ft.hse.nl
	Hallo

> Wat is een 'lowrider'? Ik zie die term regelmatig; ook mijn eigen
> fiets moet voorzien zijn van een 'lowrider', maar eerlijk gezegd heb
> ik geen flauw idee wat het is? Is dat soms de bagagedrager waar je
> tegelijkertijd grote en kleine fietstassen aan kunt hangen?

Nee. Een low rider betekend dat de bagage relatief laag aan de fiets
hangt, meestal ter hoogte van de as. Op de klassieke randonneurs
is de voordrager tegenwoordig als een lowrider uitgevoord. Het
grote voordeel is dat dit stabieler rijdt. Er zijn echter ook
lowriders voor de achter drager. ( Berthoud )
Ik ben een paar maal een aantal japanners tegengekomen die zo'n
constructie hadden. Her reed echt prima met een heleboel gewicht op
de fiets.
Nu ben ik nieuw in de ligfiets wereld maar meestal bedoelen ze met
een lowrider de mogelijkheid om de wat kleinere voortassen aan de
dragers te hangen.
     Groeten Rik