achterwielbesturing: het kan wel?!

hallo!

Dit weekend ergens in Berlijn een driewieler (weet ik, dat is een wiel te
veel voor de achterwielbesturingskanhetwelofkanhetnietvraagstelling) gezien
en gereden. Vreemd gevaarte, want twee achterwielen onafhankelijk
opgehangen (samen geveerd, maar dus **sturend zoals de voorwielen van een
oto**) en dan zat het zitje met het voorwiel nog samen vast aan een
horizontaal gemonteerd(draaias in rijrichting) 'balhoofd', zodat je in de
bochten wel scheef kon liggen. Een erg vreemd gevoel, de achterwielen nemen
de grootste bocht en 'zwenken uit'. Dus ik ben wel een paar keer tegen een
stoep op geknald. Maar het reed. Alleen konden ze mij niet zeggen wat dit
geval doet op 60km/h in kritische situaties. Lijkt mij eng. Produktie in
Beieren, maar het was nog een prototype.

Fiets ze
Ludger.

PS Zet je zo'n achterwielbesturing op een tweewieler dan rijd je dus in de
bocht het achterwiel onder je uit en ga je waarschijnlijk onderuit, denk ik.

Ludger Offerhaus, Berlijn
Ik definieer mooi als het besef dat er structuur is, zolang je de wetten
niet kent
	(L.Vroman)