Re: vraagje accu

Marcel Schoen wrote:

>Het zijn Aluminium-indium-gallium-fosfaat LED's. Ze kosten FL 4,50 per stuk
>en zijn verkrijgbaar in de kleuren geel en oranje. De lichtopbrengst is
>6500mcd bij een stroomopname van 20mA. Een gewone LED zit wat
>lichtopbrengst zo rond de 5mcd. De LED heeft een taille van 5mm en een
>openingshoek van 8 graden. Verder vermelt de catalogus de
>boodschap:"Attentie! Niet rechtstreeks in de straal kijken! Gevaar voor
>verbranding van het netvlies!" O ja, voordat ik het vergeet, de LED is te
>bestellen bij het postorderbedrijf Conrad Electronic.

Misschien een beetje dom hoor, maar kan iemand me uitleggen wat een
lichtopbrengst van xxx mcd is?
Geeft dit een hoeveelheid licht waar ik in het donker, of in zeer dichte
mist (zoals vanmorgen) wat aan heb?
En dat postorderbedrijf, waar kan ik dat vinden?
S A T O R
A R E P O
T E N E T        groet,
O P E R A