Re: vraagje accu

Over de heldere LED:

Het zijn Aluminium-indium-gallium-fosfaat LED's. Ze kosten FL 4,50 per stuk
en zijn verkrijgbaar in de kleuren geel en oranje. De lichtopbrengst is
6500mcd bij een stroomopname van 20mA. Een gewone LED zit wat
lichtopbrengst zo rond de 5mcd. De LED heeft een taille van 5mm en een
openingshoek van 8 graden. Verder vermelt de catalogus de
boodschap:"Attentie! Niet rechtstreeks in de straal kijken! Gevaar voor
verbranding van het netvlies!" O ja, voordat ik het vergeet, de LED is te
bestellen bij het postorderbedrijf Conrad Electronic.

Marcel Schoen