Re: Nog een tip voor Flevobikers

Hallo!
Vraagje naar de theorie:
Dit klinkt als een mislukte stuurgeometrie. Heb je (Rene dus) al eens
gekeken of die fiets wel een normale (negatieve) naloop heeft?
Ik heb (bijvoorbeeld) wel eens een (niet Drontensche) Flevobike gezien met
verstelbare voorvorkophanging-met-trapas, en daar hing de correctheid van
de geometrie dus geheel af van de ingestelde lengte (te lang =>voorloop
(heet dat zo?), *te* kort=> *te* grote (negatieve) naloop). Maar goed, dat
is alleen theorie, aan die tip met dat moertje heb je natuurlijk meer.

Groeten Ludger
>Nog een tip voor "bike" flevobikers die jullie hopelijk niet nodig hebben:
>
>Na zo'n 3 maanden en zo'n 2500 km op een flevobike gereden te hebben bleef
>ik met het gevoel zitten dat het toch niet zo lekker fietst als eigenlijk
>zou moeten (mijn fiets is een tweedehands zelfbouw, de vorige eigenaar kon
>mij niet eens laten zien hoe de fiets te berijden). Op mooie rechte stukken
>met goed asfalt had ik eens in de zoveel tijd last van onverwachte
>slingerbewegingen. Wat minder goede paden kostten me erg veel inspanning te
> [...]
Ludger Offerhaus, Berlijn
Ik definieer mooi als het besef dat er structuur is, zolang je de wetten
niet kent
	(L.Vroman)