alleweder vlieg-ervaring

Gisteren een nieuwe ervaring met de alleweder gehad.

De lucht is inktzwart als ik op de normale tijd op mijn werk vertrek.
Maar ja een alleweder is een ALLEWEDER, dus gewoon doorzetten. Als ik
nog maar net weg ben begint het te waaien, niet te zuinig. Enorme
vlagen zand en water komen over de weilanden zetten. Fietsers kunnen
het niet aan, en stappen af. Op mijn ALLEWEDER heb ik daar natuurlijk
geen last van, dus met een vrolijk gangetje van 20 km/u rij ik de bubs
voorbij. Ik voel wel wat wind, en het zijltje klappert vervaarlijk,
maar ik zit in een ALLEWEDER.  Totdat ....... ik uit de luwte van een
maisveld kom. De neus gaat omhoog, het linkerwiel komt los en voor ik
het weet lig ik op mijn zij en 180 graden gedraaid in de slootkant.
Heel voorzichtig rijd ik weer terug naar de fietsenstalling, waar mijn
collega's die allemaal de bui afwachten toch wel moeten lachen om die
ALLEWEDER die toch niet alle weertypes aankan.  De schade is beperkt,
een klein deukje onderaan bij de wielkast. En zelf had ik niets, dat
zal op een gewone fiets weinig voorkomen als je er vanaf wordt
geblazen.

Gerrit.