Re: alleweder vlieg-ervaring

> Date sent:      Tue, 26 Aug 1997 08:29:15 +0200
> From:           polder at cpro.dlo.nl (Gerrit Polder)

> Gisteren een nieuwe ervaring met de alleweder gehad.
>
> De lucht is inktzwart als ik op de normale tijd op mijn werk vertrek.
<knip>
> maar ik zit in een ALLEWEDER.  Totdat ....... ik uit de luwte van een
> maisveld kom. De neus gaat omhoog, het linkerwiel komt los en voor ik
> het weet lig ik op mijn zij en 180 graden gedraaid in de slootkant.

Rijden in een Alleweder betekent nog niet dat je met windhozen ook
vrolijk door kan rijden. Het is een fiets, geen tank of duikboot.

> Heel voorzichtig rijd ik weer terug naar de fietsenstalling, waar mijn
> collega's die allemaal de bui afwachten toch wel moeten lachen om die
> ALLEWEDER die toch niet alle weertypes aankan.

Afgunst. Auto's gaan ook wel eens de lucht in bij het juiste 'weertype'.

> De schade is beperkt, een klein deukje onderaan bij de wielkast. En
> zelf had ik niets, dat zal op een gewone fiets weinig voorkomen als je
> er vanaf wordt geblazen.

Het is gelukkig goed afgelopen! Je had ook een vliegende sigaar kunnen
worden. Nu nog een parachute aan boord en een duikuitrusting ;)

Groeten, Chris.
Chris Teuben, Rekencentrum Rijksuniversiteit Groningen