Re: Stabiliteit Flevo-racer

Om de hoeveel jaar vervangen jullie je elastomeer vering? Mijn bike is
denk ik zo'n vijf jaar oud en de vering is nu erg stug. Het viel me op dat
deze op nieuwere bike veel meer veert. Ik heb zelf nog nooit last gehad
van een  wegspringend achterwiel (maar ik heb hem pas 3000 km) maar op
sommige wegen met stenen rollen m'n ogen zowat uit m'n kassen.

Ik las in het archief een verhaal van iemand dat me z'n bike niet door kon
trekken boven de 40 km /h. Zijn idee was dat de vering dan de meeste
energie absorbeert. Dit zou misschien kunnen want met mijn stijve vering
krijg ik de fiets op vlak terrein wel degelijk boven de 40 km/h (zeker nu
ze bij de Liggende Hollander de juiste maat ketting op de fiets hebben
gelegd.... geen krakende derrailleur meer door een te dikke ketting)

Rene -die het nu veel te vroeg donker vindt worden - Voorburg