Re: Een standaard voor de Challange Wizard

Leon Klaczynski schreef:
#Wie van jullie heeft er een oplossing bedacht voor een standaard.
#Mijn fiets is een Challange Wizard.......

(Tip: hou je regels korter dan 75 letters, dat leest wat prettiger
en maakt antwoorden ook eenvoudiger).

Mijn fiets is een verbouwd dames"rechtop"frame, dus daar past
een gewone (op maat gezaagde) zijstandaard achter het bracket.
Dit maakt de ligfiets echter wel kantelgoelig, aangezien het
zwaartepunt veel verder naar voren ligt. Een standaard aan
de achtervork, zoals soms op ATB's en hybrides gemonteerd
(nabij de achteras), voldoet voor een ligfiets nog veel minder.
Ik heb nu voor twee tientjes een tweepootstandaard (zeg maar een
lichte brommerstandaard) gekocht, en daarmee is het niet zo'n
probleem dat het zwaartepunt verder naar voren zit. Maar je
moet er natuurlijk wel een bevestigingspunt voor hebben.

Narcel (zweibein)

 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-