Re: Rollerbrake

Ik heb het er met Paul Voerman (Challenge) inderdaad wel eens over gehad en
zijn klanten waren volgens zijn zeggen niet zo gecharmeerd van 'continu
werkende' remmen: de Shimano rollerbrakes schijnen voortdurend tijdens het
rijden extra weerstand te leveren, ook als ze zijn ingereden. Let wel, dit
gesprek was een jaar geleden, dus ik wil niets gezegd hebben over de
allernieuwste versie van die remmen. maar ik hoef ze dus niet zo nodig zelf
uit te proberen.

Ludger

(ik heb: een terugtraprem, twee magura's, twee cantilevers en twee
zijoptrekremmen-met-iets-te-lange-armen en een blok-op-voorwiel-rem en die
lijken mij wel genoeg om tot stilstand te komen)

>Marcel (die hierover maar eens een boom gaat opzetten in nl.fiets,
>        want dat is daar tenslotte voor bedoeld - rollerbrakes zijn
>        bepaald niet ligfietsspecifiek, sterker nog, Challenge geeft
>        de voorkeur aan Sachs Super Seven naven boven Shimano Nexus-7).

De naven? dat is volgens mij een ander verhaal! Maar ook daar is Paul geen
echte Shimano-freak, dat klopt.
Ludger Offerhaus, Berlijn
Sch....akademiker, die wollen immer alles verstehen (Anonym (aber ich weiss
wer's war ;-))