Re: Rollerbrake

Slechte gewoonte: het gebruik van merknamen voor producten. Sorry.

Magura's zijn hydraulische remmen: velgremmen meestal, zo ook in mijn
geval, maar er bestaan ook schijfremmen van het zuidduitse merk Magura.
Geen kabelrek meer en het systeem is stevig genoeg zodat je niet erg bang
hoeft te zijn voor lekkende kabels met bijbehorende ontbrekende remwerking.
Het rijden ermee kan even wennen zijn, ze zijn erg scherp af te stellen en
spreken dan erg snel en hard aan. Even leren doseren. Overigens wel nog een
nadeel: veel remblokslijtage en erg dure remblokjes, maar die zijn (klik
eruit, klik erin) technisch erg makkelijk te vervangen.

Ludger

Waarop Siem schreef:
>Uhhh.. wat zijn Magura's nou weer voor remmen? (ik heb al heel lang
>niet gefietst, en dit soort ontwikkelingen ook niet bijgehouden,
>dus...)
Ludger Offerhaus, Berlijn
Sch....akademiker, die wollen immer alles verstehen (Anonym (aber ich weiss
wer's war ;-))