Re: Rollerbrake

On Thu, 28 Aug 1997 02:00:13 +0200, nlhpv-digest wrote:

>Date: Wed, 27 Aug 1997 13:19:28 GMT
>From: wijkstra at wins.uva.nl (Marcel Wijkstra)
>Subject: Re: Rollerbrake
>
>#Een voornaaf is bovendien voorzien van een "anti blokkeer systeem"
>#wat niets meer is dan een slipkoppeling, die je maximale remkracht
>#bepaalt.
>
>En dat is dus goed waardeloos. Een beetje fietser kan toch potdorie
>zelf wel zijn remkracht doseren? Maar ja, de Shimano Nexus groep
>is bedoeld voor stadfietsen van stadse mensen, voor boodschappendoende
>moeders die met een lekke band naar de fietsenmaker gaan enzo.

Daar zat 'ie ook op gemonteerd. Toch wel leuk als je met zo'n
"normale" stadsfiets even met 30 km/h door de straat vliegt, alleen
het remmen was even een probleem :-(

>#Ik heb op een proefmodel gereden van een shimano-dealer. Het kwam op
>#mij over als knijpremmen op een natte velg :-(
>
>Des te vreemder is het dat de Kampioen (je weet wel, dat blaadje van
>de Alg. Ned. Wielrijdersbond), in de bijlage van deze maand waarin
>stadsfietsen worden getest, zo positief is over Nexus en zo negatief
>over SA en Sachs. Je zou haast gaan denken dat deze test niet geheel
>objectief is uitgevoerd...

Zijn er wel objectieve testen? Iets wat nieuw is wordt of afgekraakt
omdat het te anders is, of de hemel in geprezen omdat het kapitaal
zich ermee bemoeit...
Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.