Re: Eerste ervaringen Focus

KNIP
>Heb je een groter hoofd op een ligfiets? Deze redenering volg ik niet
>helemaal. Dat je via je hoofd veel warmte kwijt kunt als je kleren aan hebt
>snap ik wel, maar als het warmer wordt heb ik niet veel om het lijf moet ik
>zeggen. Ik heb niet het idee dat ik veel problemen had met afkoelen toen ik
>afgelopen hittegolf een helm op had, dus dat het meeste via het hoofd gaat
>lijkt me sterk.
KNIP

Als zit je naakt op je fiets, dertig procent van je lichaamswarmte kan/gaat
via je hoofd weg. Dat is in aanleg een slim systeem om je hersentjes koel
te houden en in de praktijk de reden dat het in koudere omstandigheden
bepaald geen overbodige luxe is de gaten in je helm dicht te plakken en
eens een muts op te zetten.

Groetjes,
Ludger
Ludger, Berlijn