Re: nlhpv-digest V1 #147

Siem Weel wrote:

> Ha Peter
>
> Op 24 Aug 97, 19:56 uur, schreef Peter Frings over Re: nlhpv-digest
> V1 #147:

> Schijfrem? Wel een dure jongen, maar remt als de beste, naar mijn
> idee.

Och, een gewone trommelrem remt ook best goed. Zolang je er maar niet mee de bergen in
gaat. Bij langdurig en hard remmen gaan ze namelijk nogal riken enzo.

Ik heb een gebruikte trommelremnaaf gekocht voor f 10,- en deze in een 20" wiel
gespaakt. Deze zit nu in m'n lage racer. Perfecte rem hoor. Nadeel van trommelremmen en
schijfremmen is dat ze de spaken belaste. Een rem die op de velg remt doet dit niet.

Danny