Re: Schijfremmen

> Bovendien kun je op het achterwiel van een ligfiets vrijwel geen
remvermogen krijgen.
> Het gebruik van een krachtige rem op het achterwiel is doorgaans
weggegooid geld.

> Danny

Wil iemand mij dit eens uitleggen.  M.i. lijkt het me dat wanneer je in
extremis je achterwiel zou blokkeren, je toch wel binnen de kortste keren
tot stilstand komt; terwijl je dit met je voorwiel zou uithalen je vlug
tegen de keien zou kwakken.  Een kasseikijker remt toch ook het best op z'n
achterwiel.

Peter (die z'n kasseikijker hartsgrondig beu is en de bouw van een ligfiets
voorbereidt)