tandem-frame

Dag allen,

ik ga zeer binnenkort beginnen aan een ligfietstandem (geen rug-aan-rug) en heb hiervoor
alles op papier staan. Toen ik echter nog eens goed keek naar de tekening leek een
hoofdbuis met een buitendiameter van 60 mm me nogal minimaal. (er schijnen wel
tandems rond te rijden met een dergelijke buis) Het zal best zo zijn dat de fiets met
zo'n buis (wanddikte 1,5 mm) niet zomaar instort tijdens de eerste rit, maar het
torderen zou toch wel eens een probleem kunnen worden. Of niet? Voor alle duidelijkheid:
ik ga dus een tandem maken met maar 1 hoofdbuis, dus niet twee bovenelkaar, zoals je
nogal eens ziet.

In ieder geval zou ik graag van andere tandemrijders/-bouwers eens horen wat die ervan
vinden (Marcel, jij was toch ook bezig met een tandem?).

Als de tandem straks goed bevalt zal ik de tekening tegen geringe vergoeding ter
beschikking stellen van geinteresseerden.

O ja, wie heeft er een viewer voor me voor het bekijken van WMF-bestanden (Windows Meta
File)?

Bij voorbaat dank voor jullie wijze raad.

Danny Siepman.