Re: Kleine wielen op de Flevobike fifty fifty

Ha Maarten

Op  1 Sep 97, 12:58 uur, schreef Maarten van Damme over Re: Kleine
wielen op de Flevobike f:

> de 50-50 juist een moeilijke fiets was waar je niet zomaar 1-2-3 op
> wegfietst. Dat kwam volgens hem doordat het voorwiel praktisch onder
> je zit in plaats van verder naar voren.

O. Uhh, als ik op het plaatje kijk, valt dat nogal mee? Je zit lekker
laag, achter het voorwiel... Maar het is waar, als het voorwiel
richting zitje gaat, dan wordt het steeds moeilijker fietsen. Piet
Tauber (mijn baas) heeft zo'n soort fiets laten maken waarbij het
voorwiel idd praktisch onder het zitje zit. Daar is niet op te rijden
en als je flink remt ga je nog voorover ook...

Hoe dan ook, rijden op een ligfiets is lang niet zo moeilijk als de
gangbare opinie graag wil. Ik heb een Amigo gekocht en dat was 5
minuten (en geen minuut meer) prutsen, over straat zwabberen en bijna
vallen. Daarna ging het vooruit, wat slingerend, maar toch. Na een
paar dagen was het alsof ik nooit wat anders gereden had... Dus laat
je door die verhalen van "moeilijk" niet afschrikken, tenzij je een
Bike of Racer wilt, maar daar kunnen anderen je meer van vertellen...

> Bedoel je hier niet de Flevobike Basic?

Ja, sorry, was in de war.

Groeten,
Siem