Re: tandem-frame

Ha D.

Op 31 Aug 97, 17:53 uur, schreef D. Siepman over tandem-frame:

> buitendiameter van 60 mm me nogal minimaal. (er schijnen wel tandems
> rond te rijden met een dergelijke buis) Het zal best zo zijn dat de
> fiets met zo'n buis (wanddikte 1,5 mm) niet zomaar instort tijdens
> de eerste rit, maar het torderen zou toch wel eens een probleem

Ik heb mijn tabellenboek niet bij de hand, maar een buis met een
dikkere wand is volgens mij beter bestand tegen torderen en in ieder
geval tegen doorbuigen. Hangt ook van de staalsoort af. Een
geborstelde rvs-pijp lijkt me helemaal te gek, maar dan moet je voor
het mooie eigenlijk alles van rvs maken...

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl
Home: http://www.worldonline.nl/~sweel/