Re: Beginnersfietsen?

Ha Rik

Op  1 Sep 97, 15:12 uur, schreef Rik van den Bergh over Re: Kleine
wielen op de Flevobike f:

> Het is me toch niet helemaal duidelijk wat nu een beginners fiets
> is. Ik ben zelf beginner, wacht met smart op m'n M5, en alleen met

Dat is wel een goeie vraag eigenlijk. Ik denk dat een beginnersfiets
is wat je er zelf van maakt. Wat wil je met je fiets? Lekker toeren?
Forensen? Racen? Vakantie? Of van alles een beetje? Voor elk doel is
wel een bepaald type ligfiets het meest geschikt.

Wil je racen, dan is een Flevobike Basic misschien wel leuk om 'het
ligfietsen' onder de knie te krijgen, maar niet om te racen. Wil je
een beetje lekker toeren, dan moet je geen Racer nemen etc.

Maar je komt er pas achter wat voor fiets je wilt als je er op gaat
rijden. Als je een tijdje op je M5 hebt gereden heb je misschien wel
wensen als: ik wil eigenlijk wel sneller, of meer comfort of ik wil
een vracht bagage meenemen enzo. Dat zijn dingen die de praktijk uit
moeten wijzen...

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl