Re: Kleine wielen op de Flevobike fifty fifty

Herman M. Kostelijk wrote:

> punt 6 van Maarten van Damme's vragenlijst:
>
> mijn ervaring is dat willekeurig welk soort fiets op termijn ongeschikt
> blijkt voor lap-top transport tenzij buitengewoon goed ( dwz beter dan de
> fabrikant in eerste instantie had bedacht) ingepakt: een fiets geeft de
> schokken nu eenmaal beter door dan een auto.

Hier moet ik even inspringen:
Ik heb een jaar lang iedere werkdag een schootcomputer mee naar m'n
werk gesleept, door weer en wind, in een plastic zak in een rugzakje, op
een gewone, ongeveerde fiets, en hij doet het nog steeds hoor.
Maar, het probleem wordt natuurlijk groter als je 'm achter op de bagage-
drager vervoerd (op een ligfiets is een rugzakje ietwat onhandig).

> [Test: kijk maar naar het verschil in performance van een draagbare
> CDspeler op fiets of in auto. Ik heb delen van mijn w/w traject waarbij ik
> de CD-speler maar even in de hand houdt of op het lijf draag, want in de
> zijtas van de (geveerde) ligfiets lijkt het wel een oude grammofoonplaat. ]
> Dus,....

PLUG: MiniDisc kopen, heeft een ingebouwd geheugen om dit soort dingen op
te
vangen (sorry, kon het effe niet laten).

Salu,
--
                                -martin-
                      zap at xs4all.nl - ICQ#2907241