Re: tandem-frame

Danny Siepman schreef:
#Brouwer, ing. A.A. wrote:
#> Danny Siepman schreef:
#> >er schijnen wel tandems rond te rijden met een dergelijke buis
#> Met enkele buis??
#Ja.

Grappig, heel grappig.
Waarom noem je ze niet meteen eventjes?

#Nou ja, in ieder geval twee buizen boven elkaar. Op die fiets (de aluminium ligtandem
#van Baron, via Optima) hebben we een dagje rondgereden. Puur genieten!

't Beestje heeft inmiddels een naam: Duett.
Vraag: je hebt er een dagje op rondgereden. Was dat huur, leen of proefrit?

#Een rug-aan-rug is in alle opzichten een stuk beter, maar m'n vriendin ziet het niet
#zitten achteruit te rijden.

En waarom dan wel niet? Is ze zo kalversmoorverliefd (dat ze de hele tijd
tegen je achterkant aan wil kijken)? Heeft ze het al eens geprobeerd? Mijn
vriendin was ook nogal huiverig, maar na Cycle Vision (200m bij ene Hans
achterop gezeten) wil ze niet anders meer.

Bij rugaanrug kun je de stoker desnoods een "vooruitkijkspiegeltje" geven,
dan weet ze toch waar je heen gaat.
Tandemrijden blijft sowieso communiceren, en dat gaat denk ik wel beter met
de hoofden bij elkaar. Op mijn ouwelullenrechtoptandem gebeurt het regelmatig
dat ik een waarschuwing naar achteren geef ("kuil!") en dat de reactie daarop
is: "wat? au!"...

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-