Re: misselijkheid

At 13:26 5-09-97 +0200, theo wrote:
>Hebben de psychologen al uitgevonden waarom sommige mensen in de trein
>liever vooruit dan achteruit rijden? Voor beide richtingen heb je geen
>zicht op de "weg" voor de trein. Voor de meeste mensen maakt het, dacht ik,
>niet uit, in welke richting de trein rijdt, als tie maar rijdt :-)
>Het blikveld is altijd dwars op de rijrichting, alles dichtbij raast met
>hoge snelheid langs je heen, ver weg vloeit rustig door het blikveld achteruit.
De trein heb ik bewust weggelaten, omdat ik er een beetje mee in m'n maag
zit. Regelmatig kom je mensen tegen, die alleen vooruit willen rijden. Ik
kan me niet voorstellen dat dat met misselijkheid te maken heeft, temeer
daar een trein relatief weinig hobbelt. Ik zou zeggen: achteruit kijken is
relaxter en ik merk ook dat ik ongemerkt vaak zo ga zitten. Daarbij speelt
misselijkheid geen enkele rol. Maar goed, de link met de ligtandem raakt wat
uit beeld.

 P.T.S. Dijkstra (Pieter)
 Faculty of Mechanical Engineering
 University of Twente