Re: nlhpv-digest V1 #159

Henk Jr. Noppe wrote:

> *** Antwoord op een bericht uit PERSOONLIJKE_POST (Personal mail).
>
> Hallo nlhpv-digest!
>
> Op <vrijdag 05 september 1997, om 02:00,> schreef nlhpv-digest aan Henk
> Jr. Noppe o.a.:
>
>  nd> twee nadelen: ze zijn duur en ze belasten dus je arme spaken. En die
>
> Breken je spaken dan sneller ofzo?

In theorie wel, maar in de praktijk valt dat reuze mee.

> En waarmee spaak je zo'n rem in,

Een trommelrem bedoel je? Een schijfrem wordt namelijk aan een speciale naaf
vastgezet

> want als je dat alleen met zo'n eh...hoe
> heet zo'n ding...een spaakringtje?...

Een spaakspanner?

> doet dan krijg je nooit de slag
> helemaal uit het wiel.

Welles, maar een eh...hoe heet zo'n ding...een apparaat waar je het te richten wiel in
plaatst met voelertjes om te checken of er nog een slag in zit, zo'n ding helpt wel.

Er is, zoals de veteranen op deze mailinglist reeds weten, een handig programma in
omloop waarmee je spaaklengten kan berekenen. Mocht er iemand zijn die het graag wil
hebben dan zet ik het wel op m'n homepage.

Danny.