Re: kraak

Ha Ludger

Op  9 Sep 97, 15:05 uur, schreef Ludger Offerhaus over Re: kraak:

> PS kan iemand mij AUB even overtuigen dat popnagelverbindingen goed
> en stevig zijn en niet gaan 'werken'? Ik heb namelijk nog mijn

Stevig zijn ze wel, maar niet werken... Aluminium is vrij zacht, dus
als een popnagel flink belast wordt, dan is de kans op wat beweging
groot. Als die beweging maar lang genoeg aanhoud, dan gaat zo'n
popnagel vanzelf rammelen. Dus voldoende popnagels gebruiken, hoewel
ook dan de ene meer te verduren krijgt dan de ander.

Eigenlijk zou je de naden moeten lijmen, dan ben je al die
afzonderlijke puntbelastingen kwijt. En aluminium laat zich prima
lijmen, dat zou je kunnen combineren met popnagels want klemmen is
niet altijd even makkelijk.

Je hebt ook stalen popnagels, maar die zou ik niet gebruiken bij
aluminiumplaten.

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl