Re: ketting vervangen?

Ha NWHUIZEN

Op 10 Sep 97, 8:17 uur, schreef NWHUIZEN 0318-529797 over ketting
vervangen?:

> goed moment is om de ketting te vervangen. Ik twijfel of tussen
> schoonmaken (met petroleum?) of vervangen, maar weet niet waar je
> aan kunt zien of de ketting aan vervanging toe is.

Als ie echt goed versleten (uitgerekt) is, dan kan je dat vaak bij het
voortandwiel zien. Dan 'zweeft' de ketting boven de holletjes van de
tanden (ik weet niet hoe je dat noemt).

Schoonmaken... hmm, ik heb ooit eens de ketting van mijn racefiets
schoon gemaakt met een kwastje in een bak petroleum. Zag er daarna
blinkend uit, maar toen ie er weer om lag, toen was het een groot
knarsfestijn, want het zand zat in de schakels. Ik heb toen die
ketting er maar afgegooid en er een nieuwe omgelegd.

Dus schoonmaken met petroleum doe ik niet meer, tenzij ik het
verkeerd gedaan heb?
Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl